
Fiecare copil vine în această lume cu un dar sau un talant înnăscut.
Această capacitate unică poate lua multe forme-creativitate, abilități analitice, empatie sau talent artistic. Recunoașterea și „numirea” acestui dar este esențială.
Atunci când educația este centrată pe descoperirea acestor talente, copiii devin mai încrezători și mai motivați să exploreze și să învețe.
Copilul nu este doar un spectator în procesul educațional; el trebuie să participe activ la descoperirea propriului drum.
Această implicare îi oferă un sentiment de responsabilitate și control asupra propriei învățări.
Prin activități „vii” și efort susținut, copiii își dezvoltă curiozitatea și dorința de a învăța.
Familia joacă un rol crucial în sădirea valorilor, iar școala creează contexte de învățare.
Împreună, acești doi piloni contribuie la dezvoltarea copilului în „legea naturală”, fără ca ca acesta să devină o proiecție sau viziune a lor.
Dezvoltarea nu se bazează pe ierarhizare, comparații sau concursuri, ci pe respectarea individualității fiecărui elev. Un mediu de învățare lipsit de presiuni externe, permite copiilor să își exploreze potențialul fără constrângeri.
Odată ce talantul este descoperit, este esențial ca acesta să fie valorificat.
Elevii sunt încurajați să își folosească darurile în beneficiul comunității.
Acest lucru nu doar că le întărește sentimentul de apartenență, dar le oferă și oportunitatea de a contribui activ la bunăstarea celor din jur, consolidând legătura dintre individ și comunitate.

Ne propunem să dezvoltăm gândirea critică și creativă a elevilor prin metode inovatoare și abordări educaționale moderne: metoda Feuerstein, infospeed, educație antreprenorială. Gândim activitățile pornind de la modelulul constructivist și aplicând principiile: flipped classroom, modelul ERS, metoda RICAR, „Știu/Vreau să știu/Am învățat”. Astfel, elevii devin cercetători activi în propriul parcurs educațional.

Înțelegem importanța dezvoltării emoționale în educație. Prin activități de voluntariat, tehnici de joc și improvizație teatrală, precum și de dezvoltare emoțională, elevii învață să colaboreze, să își exprime emoțiile și să construiască relații sănătoase. Aceste experiențe contribuie la formarea unei comunități empatice și unite.

Educarea pentru comunitate este esențială pentru formarea unor oameni responsabili. Ne concentrăm pe autoeducare, învățând elevii să își organizeze propria învățare. Metodele de tip project-based learning, lectură și proiecte de lectură sunt integrate în activitățile noastre, astfel promovând colaborarea și schimbul de idei și învățându-i pe elevi să aprecieze diversitatea perspectivelor.

Credem că este esențial să respectăm copilăria, privindu-o ca pe o perioadă de explorare și joacă. De aceea, oferim timp în natură, întâlniri de dimineață pentru a crea conexiuni, și implementăm jocuri ALA (Active Learning Activities) pentru a face învățarea mai plăcută. Pauzele regulate (brain-breaks) sunt incluse ca parte esențială a zilei de școală, iar temele sunt transformate în provocări stimulative, nu în sarcini copleșitoare.
Fiecare zi începe cu întâlnirea de dimineață, timp în care elevii se conectează cu colegii și cu profesorul. Acest moment promovează sentimentul de comunitate și oferă ocazia de a discuta despre așteptările zilei. Este un moment oportun în care profesorul ghidează încălzirea de dimineață, în natură.
Această întâlnire nu este doar un simplu moment de deschidere, ci un spațiu dedicat dialogului și conectării. Elevii își pot împărtăși așteptările, dezvoltând astfel abilități de comunicare și încredere reciprocă. Este și un moment pentru a stabili obiectivele zilnice sau pentru a se bucura de natură și a râde alături de colegi.
Încurajăm studiul individual, oferind timp și resurse pentru ca fiecare elev să își dezvolte abilitățile de auto-organizare și responsabilitate.
Elevii au la dispoziție timp specific pentru a lucra la proiecte personale sau pentru a studia subiecte de interes. Această flexibilitate le permite să își dezvolte abilitățile de organizare și să își asume responsabilitatea pentru propriul proces de învățare.
Învățarea prin proiecte este o parte esențială a programului nostru. Elevii lucrează la proiecte care le dezvoltă abilitățile de colaborare și gândire critică, abordând teme relevante pentru comunitatea lor/ a noastră.
Proiectele sunt concepute să abordeze teme relevante și provocatoare. Elevii colaborează în grupuri pentru a cerceta, a planifica și a prezenta soluții creative la problemele identificate. Aceasta nu doar că dezvoltă abilități practice, dar îi și învață să lucreze împreună și să aprecieze diversitatea de perspective.
Încurajăm inițiativa personală, dorindu-ne dezvoltarea unui tipar de gândire antreprenorială. Astfel, sprijinim elevii să își stabilească obiective de învățare și să dezvolte strategii eficiente pentru a le atinge. În acest sens, îi ghidăm prin ateliere Infospeed, Feuerstein și de antreprenoriat.
Elevii sunt încurajați să își stabilească propriile obiective și să identifice metodele care funcționează cel mai bine pentru ei. Prin sesiuni de feedback constructiv, le oferim instrumentele necesare pentru a-și dezvolta abilitățile de autoevaluare și ajustare a strategiilor. Continuitatea, în această direcție, este dată de familie, care poate sprijini proiectele de voluntariat sau inovațiile copiilor.
Credem că jocul este esențial în educație. Activitățile ludice contribuie la dezvoltarea socială și emoțională a copiilor, făcând învățarea plăcută și eficientă.
Activitățile ludice sunt integrate în curriculum pentru a facilita învățarea prin experiență. Prin jocuri de rol și activități interactive, elevii își dezvoltă creativitatea și capacitatea de a lucra în echipă, învățând în același timp să gestioneze provocările și conflictele.
Ne dedicăm promovării timpului petrecut în natură, permițând elevilor să exploreze mediul înconjurător și să dezvolte o conexiune cu acesta.
Organizam activități în aer liber, care îi ajută pe elevi să se conecteze cu mediul natural. Aceste experiențe le dezvoltă conștiința ecologică și abilitatea de a aprecia natura, ca sursă de inspirație și relaxare.
Recunoaștem importanța pauzelor pentru bunăstarea fizică și mentală a elevilor. Pauzele sunt integrate în programul zilnic ca o parte esențială a procesului educațional.
Pauzele sunt structurate și încorporate în program ca o „materie” esențială, care include activități de relaxare, exerciții fizice și jocuri. Acest timp este dedicat reîncărcării energiei, promovând astfel sănătatea mentală și fizică a elevilor.

Creativitate
...care inspiră.

Valori
...care construiesc caracter.

Performanță
...cu suflet.

Copyright 2025. Scoala SKULD. Toate drepturile rezervate.