Despre Școala SKUld


La Skuld, credem în „ceea ce trebuie să fie”,

concept educațional organizat din perspectiva „datoriei”

(ca responsabilitate) pe care fiecare dintre noi o are în societate.

Călăuzim copiii în drumul lor spre descoperirea propriului talant, îi sprijinim să devină ceea ce sunt, în cea mai bună și autentică versiune.

Filozofia educațională

La Skuld, credem și ne ghidăm după principiul a „ceea ce trebuie să fie”.

Această abordare se bazează pe conceptul de „ datorie ”, în sensul responsabilității pe care fiecare membru al comunității o are față de ceilalți și față de sine. Credem cu tărie că educația nu este doar despre acumularea de cunoștințe, ci și despre formarea ca oameni . Astfel, prin filosofia noastră educațională, ne propunem să călăuzim copiii și să creăm nu doar elevi bine pregătiți, ci și indivizi responsabili, capabili să transforme în bine comunitatea în care trăiesc. 

Datoria ca pilon al educației


În cadrul educațional, „datoria” nu este văzută ca o povară, ci ca o oportunitate de a contribui la bunăstarea comună.

Ne propunem să îi ajutăm pe elevi să înțeleagă rolul lor în comunitate și să devină cetățeni activi și responsabili. Această responsabilitate nu se limitează la acte de caritate, ci se extinde la o implicare reală în viața comunității.

Descoperirea talantului


Un alt aspect esențial al filosofiei noastre este sprijinirea elevilor în descoperirea propriilor daruri.

Prin activități variate, îi încurajăm să exploreze diverse domenii pentru a-și identifica pasiunile.

Fiecare copil are un potențial unic, iar rolul nostru este să-i ghidăm să-l descopere și să-l valorifice.

Impactul asupra elevilor


Cultivarea abilităților sociale și emoționale.

Elevii devin mai conștienți de sine și de responsabilitățile lor, iar acest lucru îi ajută să-și dezvolte abilități sociale și emoționale. Încurajându-i să-și asume rolul în comunitate, cultivăm un sentiment de apartenență și empatie. Astfel, ei nu doar că își descoperă potențialul, dar învață și cum să contribuie la bunăstarea celor din jur.

Misiunea Skuld

Misiunea noastră educațională: „A crede” mai presus de „A ști”

La Skuld, ne propunem să creăm un mediu educațional în care „a crede” — în potențialul interior și resursele personale ale fiecărui membru al comunității (copii, părinți, dascăli) — devine fundamental. Aceasta este o abordare care pune accent pe individualitate și cooperare, în contrast cu „a ști”, care adesea înseamnă uniformizare și industrializare.

Misiunea noastră este aceea de a crea un mediu educațional care să îmbine credința în potențialul individual cu colaborarea și respectul față de natură. Prin această abordare, ne propunem să inspirăm o generație de tineri care nu doar că „știu”, dar care și „cred” în ei înșiși și în puterea comunității.

Valorificarea potențialului personal

Devenim ceea ce suntem.

Credem că fiecare copil are un „ceas interior”, un set unic de abilități și talente care merită să fie explorate și cultivate. Nu ne concentrăm exclusiv pe acumularea de informații, ci încurajăm copiii să-și dezvolte încrederea în sine și să își valorifice resursele interioare.

Fiecare copil este văzut ca un individ cu propriul său parcurs, iar binele personal este premisă către binele comun.

Importanța cooperării – puterea lui 1+1+1+1+…

Credem că învățarea este un proces colaborativ, care implică nu doar elevii, ci și părinții și cadrele didactice.

Prin sprijinul comunității, creăm un mediu în care fiecare voce contează.

Împreună, prin asumarea propriilor responsabilități, lucrăm la construirea unui spațiu educațional în care toți copiii să își poată valorifica potențialul și să se implice în mod activ.

Conexiunea cu natura: un alt fel de “grounding”

Recunoaștem natura ca pe un ghid tăcut, dar puternic, în educație. De aceea, le oferim copiilor șansa de a se conecta profund cu mediul înconjurător, și de a învăța din ritmurile și lecțiile sale.

Prin experiențe directe, copiii descoperă armonia lumii vii și își cultivă o relație profundă și respectuoasă cu ea. Astfel, devin susținători ai echilibrului, protejând resursele care ne îmbogățesc cu adevărat sufletul și mintea.

Viziunea Skuld

Sprijinim copii să… devină ceea ce sunt, să crească în ceea ce pot deveni.

“Când vom crește mari, vrem să devenim NOI. Cea mai bună versiune a noastră, într-o lume mai bună.”

La Skuld, ne angajăm să sprijinim fiecare copil în călătoria sa unică de descoperire a propriului parcurs, într-un mod natural și firesc. Credem că educația nu este doar o serie de lecții, ci o experiență profundă care implică toți membrii familiei și comunității. Ne propunem să creăm un spațiu educațional în care fiecare copil să fie susținut să își descopere misiunea într-un mod autentic, alături de familie și comunitate. Prin colaborare, reflecție și asumarea responsabilității, ne propunem să le deschidem calea spre un viitor plin de oportunități.

  • Datoria ca pilon al educației

În cadrul educațional, „datoria” nu este văzută ca o povară, ci ca o oportunitate de a contribui la bunăstarea comună.

Ne propunem să îi ajutăm pe elevi să înțeleagă rolul lor în comunitate și să devină cetățeni activi și responsabili. Această responsabilitate nu se limitează la acte de caritate, ci se extinde la o implicare reală în viața comunității, învățându-i să colaboreze, să comunice și să-și asume inițiativa.

  • Descoperirea talantului

Un alt aspect esențial al filosofiei noastre este sprijinirea elevilor în descoperirea propriilor daruri.

Prin activități variate, îi încurajăm să exploreze diverse domenii pentru a-și identifica pasiunile.

Fiecare copil are un potențial unic, iar rolul nostru este să-i ghidăm să-l descopere și să-l valorifice.

  • Impactul asupra elevilor

Elevii devin mai conștienți de sine și de responsabilitățile lor, iar acest lucru îi ajută să-și dezvolte abilități sociale și emoționale. Încurajându-i să-și asume rolul în comunitate, cultivăm un sentiment de apartenență și empatie.

Astfel, ei nu doar că își descoperă potențialul, dar învață și cum să contribuie la bunăstarea celor din jur.

Valorile noastre educaționale:

Discernământ, Curaj, Bine

Aceste valori nu doar că influențează modul în care interacționăm cu elevii, părinții și comunitatea, ci arată și cum îi pregătim pe copii: nu doar să „știe”, dar și „să simtă” și „să acționeze” în acord cu principiile lor. La Skuld, creștem viitorul. Autentic, natural și firesc.

Discernământ: Gândirea critică

Think

Discernământul este cheia gândirii critică. Prin exerciții care stimulează curiozitatea, ajutăm copiii să înțeleagă diferite perspective și, prin urmare, să ia decizii informate.

Feel

 Învățarea discernământului implică și emoții. Sprijinim elevii să recunoască și să gestioneze emoțiile care îi pot influența în procesul decizional. Astfel, ei devin mai conștienți de impactul emoțiilor.

Act

Prin aplicarea discernământului în viața de zi cu zi, elevii învață să ia decizii care reflectă nu doar rațiunea, ci și valorile personale și comunitare.

Curaj: Îndrăzneala de a acționa

Think

Curajul înseamnă a gândi dincolo de zona de confort. Îi încurajăm pe elevi să își exprime opiniile, să își asume riscuri și să exploreze noi oportunități.

Feel

A simți curajul înseamnă a înfrunta frica și incertitudinea. Creăm un mediu în care elevii se simt în siguranță să își exprime vulnerabilitățile și temerile, știind că sunt susținuți.

Act

Curajul se traduce în acțiuni concrete: fie că este vorba despre a-și apăra valorile, a iniția sau a lucra pentru schimbare, îi încurajăm să devină activi în comunitate.

Bine: Angajamentul față de comunitate

Think

Binele și compasiunea ne ghidează în gândire. Încurajăm elevii să se gândească la impactul acțiunilor lor asupra celor din jur și la importanța colaborării pentru un scop comun.

Feel

A simți binele înseamnă a dezvolta empatie. Prin activități comunitare și voluntariat, elevii învață să recunoască nevoile altora și să își îmbogățească perspectivele prin experiențe diverse.

Act

Acțiunile bazate pe bunătate devin parte integrantă a vieții copiilor. Ne propunem să-i inspirăm să fie implicați în comunitate, să contribuie la binele comun și să devină modele de urmat.

Principiile Skuld

Modelul cauză-efect al descoperirii talantului

La Skuld, ne ghidăm după un set de principii fundamentale care reflectă convingerea noastră că fiecare copil are un dar unic. Aceste principii se bazează pe modelul cauză-efect, evidențiind modul în care fiecare pas din procesul educațional contribuie la dezvoltarea fiecărui elev.

  • Fiecare copil are un dar/talent


    Fiecare copil vine în această lume cu un dar sau un talant înnăscut. Această capacitate unică poate lua multe forme-creativitate, abilități analitice, empatie sau talent artistic. Recunoașterea și „numirea” acestui dar este esențială. Atunci când educația este centrată pe descoperirea acestor talente, copiii devin mai încrezători și mai motivați să exploreze și să învețe.

  • Participarea activă a copilului


    Copilul nu este doar un spectator în procesul educațional; el trebuie să participe activ la descoperirea propriului drum.

    Această implicare îi oferă un sentiment de responsabilitate și control asupra propriei învățări. Prin activități „vii” și efort susținut, copiii își dezvoltă curiozitatea și dorința de a învăța.

  • Valorificarea darului în slujba comunității


    Odată ce talentul este descoperit, este esențial ca acesta să fie valorificat.

    Elevii sunt încurajați să își folosească darurile în beneficiul comunității. Acest lucru nu doar că le întărește sentimentul de apartenență, dar le oferă și oportunitatea de a contribui activ la bunăstarea celor din jur, consolidând legătura dintre individ și comunitate.

  • Familia și școala: parteneri în dezvoltare


    Familia joacă un rol crucial în sădirea valorilor, iar școala creează contexte de învățare. Împreună, acești doi piloni contribuie la dezvoltarea copilului în „legea naturală”, fără ca el să devină proiecția/ viziunea lor. Dezvoltarea nu se bazează pe ierarhizare, comparații sau concursuri, ci pe respectarea individualității fiecărui elev. Un mediu de învățare fără presiuni externe, permite copiilor să își exploreze potențialul fără constrângeri.

Rolul dascălului

Într-o lume în continuă schimbare, profesorii joacă un rol esențial în formarea tinerelor generații. Ei nu sunt doar transmițători de cunoștințe, ci și mentori, ghizi și susținători-parteneri în călătoria educațională a fiecărui elev.

Iată cum ne propunem să modelăm experiența de învățare:

1. Stârnim curiozitatea

Profesorii noștri sunt specialiști în a provoca întrebări și a trezi curiozitatea elevilor. Folosind tehnici interactive și întrebări deschise, îi ajută pe copii să exploreze concepte și să își descopere pasiunile. În actul educațional, vor să convingă, nu să învingă elevul.

Folosim experiențele personale ale copiilor

Învățarea devine relevantă atunci când profesorii valorifică experiențele personale ale elevilor. Înțelegând că fiecare copil aduce cu sine o lume de experiențe, aceștia integrează povești și exemple din viața cotidiană, făcând astfel cunoștințele mai accesibile și mai attractive, stabilind o legătură autentică și relevantă între cunoștințe și viața reală.

3. Implicăm activ familia

Învățarea nu începe și nu se termină în clasă. Astfel, familia joacă un rol crucial în procesul de învățare. Profesorii noștri colaborează strâns cu părinții, creând o comunitate educațională în care fiecare membru este implicat și sprijină dezvoltarea copilului. Părintele devine, la rândul său, partener în călătoria educațională a copilului.

4. Transformăm greșeala într-o oportunitate

În loc să se teamă de eșecuri, profesorii îi învață pe elevi să îmbrățișeze greșelile ca pe oportunități de învățare. Profesorii încurajează un climat de siguranță în care elevii se simt confortabil să își asume riscuri și să învețe din experiențele lor. Această abordare cultivă o mentalitate de creștere, esențială pentru succesul pe termen lung.

5. Respectăm copilăria

Respectul pentru copilărie este o valoare fundamentală. Profesorii apreciază frumusețea copilăriei, înțelegând că învățarea trebuie să fie o experiență plină de bucurie și descoperire. Ei creează un mediu sigur și stimulant, cu fermitate și iubire, în care fiecare copil se poate dezvolta.

6. Iubim și respectăm natura

Prin integrarea educației în aer liber, profesorii îi ajută pe elevi să se conecteze cu natura. Această iubire pentru mediul înconjurător, nu doar că promovează sănătatea mentală, dar și responsabilitatea față de planetă.

7. Oferim feedback centrat pe progres

Feedback-ul este esențial pentru învățare. Profesorii oferă evaluări constructive, axate pe progresul individual al elevilor, ajutându-i să identifice punctele forte și domeniile în care pot evolua. În loc să se concentreze pe note, profesorii oferă feedback constructiv și sprijin emoțional.

8. Oferim sprijin și transparență familiei

Comunicarea deschisă și transparentă cu părinții este prioritară. Un profesor dedicat își asumă responsabilitatea de a menține comunicarea deschisă cu familiile, oferind sprijin constant în procesul educațional.

9. Ne implicăm în învățare alături de elevi

Păstrându-și tiparul de responsabilitate, deci autoritatea, profesorii devin și parteneri în învățare, împărtășind entuziasmul și pasiunea pentru cunoaștere alături de elevi. Această abordare creează un sentiment de comunitate și solidaritate în procesul educațional.

Image

Creativitate

...care inspiră.

Image

Valori

...care construiesc caracter.

Excellence

Performanță

...cu suflet.

Urmărește-ne

SUPORT

LEGAL

Copyright 2025. Scoala SKULD. Toate drepturile rezervate.